blog_title_image
Schermafbeelding 2016-03-31 om 12.27.41

Focus op groei

De meest succesvolle ondernemers en mensen hebben meerdere eigenschappen met elkaar gemeen. Eén van die eigenschappen is hun ijzersterke focus. Deze succesvolle mensen zijn gefocust op hun groei. Succes is dus gekoppeld aan focus op groei. In dit blogbericht schrijf ik over een model waarmee je in kaart brengt welke groei je nodig hebt. Dit […]

Lees verder
website laten maken

Waar op letten bij Website laten maken?

Wil je een nieuwe website? Laat je je website maken of ga je zelf je website maken? Als je al hebt besloten om je website te laten maken dan kun je dit blogbericht verder lezen. Waar moet je op letten bij het laten maken van je website? Wij maken zelf website bij WebsiteMakers.nl en we […]

Lees verder

USP’s samenstellen

Jouw unieke verkoop punten samenstellen zijn cruciaal in de marketing en verkoop richting jouw potentiële klanten. Je geeft antwoord op de vraag: “waarom zou een klant bij mij een product of dienst afnemen”. Een paar heldere argumenten geven duidelijkheid aan waarom een klant bij jou terecht kan en niet bij de concurrent. Veel ondernemers bieden […]

Lees verder
Manager with a suitcase on a crossroad - decision making

De juiste keuzes maken

Keuzes maken we de hele dag door en vaak schuiven we ze door naar een ander moment. Een moment waarvan we denken dat we de keuzes beter kunnen maken. Soms slaat de twijfel toe en maak je een langere tijd geen keuze. Wat je absoluut zeker weet is dat je iets met je twijfel moet. […]

Lees verder
Businesswoman choosing face over grey background

HOE BEÏNVLOED JE JE EMOTIES EN STEMMING?

Als ondernemer zijn veel mensen in je directe omgeving van jou afhankelijk. Je bent voor velen een voorbeeld en er wordt ook op je gelet. Uiteraard ben je een positief ingestelde ondernemer. Maar net zoals elk mens heb je ook dagen dat het minder gaat. Omdat jouw gedrag en dus je stemming aanstekelijk werkt, heeft […]

Lees verder
De perfecte elevator pitch

Tips voor de perfecte elevator pitch

Een korte en krachtige presentatie waarin je verteld wie je bent, wat je doet en waarom iemand juist met jou zaken kan doen. We weten vaak in veel woorden te vertellen waar we goed in zijn, maar kan je dit ook in het kort? Op het moment dat je met iemand aan de telefoon spreekt, […]

Lees verder
ouderwetse enveloppe

De ouderwetste brief als marketing tool

In het moderne tijdperk van 2016 waar iedereen de hele dag online is zijn we hem bijna vergeten: de ouderwetse brief. De kosten zijn uiteraard hoger dan bij een e-mail of smsje maar het is in onze ogen malen vele effectiever. Een e-mail met een aanbod wordt al snel als SPAM gezien en verwijderd. Mensen ervaren […]

Lees verder
effectieve to do lijst

Effectieve To Do Lijst

We kennen het allemaal. De welbekende To Do lijst. Je schrijft op wat je wilt uitvoeren en vervolgens ga je puntsgewijs alle punten af. Daarnaast zijn er tal van apps, websites en andere oplossingen voor een effectieve en efficiënte To Do lijst. Maar degene die ermee moeten werken zijn wijzelf. Ik zal voor mezelf spreken. […]

Lees verder
Schermafbeelding 2016-03-03 om 12.35.21

Vis fuik techniek

Het verkoopproces vanaf een lead tot aan een getekende order kun je vergelijken met een vis fuik. Vissers vangen op deze manier hun vissen. Als ondernemer kun je dit principe op dezelfde wijze projecteren op het verkoopproces. De Vis Fuik geprojecteerd in het salesproces werkt dan als volgt: Leads In de fase van de Leads […]

Lees verder
blog

Het nut van een blog

In een vorige blog hebben we het gehad over het belang van een blog. Dit keer gaan we in op het feit waarom het bijhouden van een blog nut heeft. Een onderdeel van een goede content marketing strategie is om zoveel mogelijk unieke en relevante inhoud te creëren. Een makkelijke manier om dit te doen […]

Lees verder